brand i oslo

Det har hänt så mycket som ni i bloggen inte har fått tagit del av. Självklart har alla tre sakerna att göra med min bror som bor i Oslo, så om inte jag berättar så kommer ni ju aldrig få veta.


Allt började en helt vanlig dan när min bror ringde och mamma svarade. När jag kom ut i vardagsrummet så ser mamma plötsligt mer oroad ut än hon gjort på länge. Hon ber mig att sätta på datorn, och när jag frågar vad hon ska ha den till blir hon genast upprörd och ber mig att gå in till John. Jag var så galet nyfiken vid det laget så att jag lämnade sovrumsdörren på glänt. Jag hör att hon säger till Freddie att hon inte har berättat någonting ännu, och då går jag ut och frågar vad som är fel. Och hon svarar: Huset bredvid Freddie har brunnit ner. Kort och hårt. Min bror och hans kompisar har precis köpt ett hus i Oslo, och har ingen hemförsäkring ännu.  Husen sitter "ihop" och är självklart i trä. Jag tyckte att det var så spännande så jag var tvungen att prata själv med Freddie. Han berättade att en radiostyrd bil hade fått det NYRENOVERADE huset att brinna. Pojken som var hemma sprang desperat in till min bror för att be om hjälp, men när dem kom in var huset redan övertänt. Och det var försent. Freddies källare var fylld med rök, men som tur var, var det ingen människa som kom till skada!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0